~AwaNa BukIT TinGGi NeW YeaRs SpECial~

Awana Bukit Tinggi Rider 240808















Sekarang nei asyik ade jer kes biker down.. agaknya sume sume dah laju.. sume sume dah tak ingat sempadan.. masingx2 nak tunjuk handal...

entahlah.. sume dah lupa kot prinsip asas.
" buang ego dalam diri, jangan lebih dari batasan"

ride 24082008, aduh. hari nei memang tak best kalu nak cerita, kerap sangat dah kawan-kawan jatuh..boleh kata tetiap minggu ade jer kes jatuh...
keadaan buat aku risau lak. 

ari nei lak. sorang anak murid aku lak jatuh,, hampeh betul.. dah pesan banyak kali.. 1st kena fikir safety.. tak gak dgr. entah apa antu masuk dalam badan dia tah . cam nak lumba lak ari tu
tambahan ade lak budak -budak lain.. masing-masing berlumba-lumba tunjuk sape handal..

aku ari tu memang takle nak push ...
tayar tak mengizinkan aku wat camtu. tambahan lak mesin tak sedap dah.. cam senak semacam
apalagi. aku jadi magsa le.. diorang cantas dan tinggalkan aku, termasuk le anak murid aku sendiri.

berbekalkan tayar michelin superhard compoun yang langsung takle grip tu.. mane mungkin aku dapat kejar diorang yang berbekalkan tayar BT39 super soft .
cuba gak nak kejar.. sbb takle aku layan jer la cam biasa....

sampai kat strait turun bukit  ujung tu ade corner u turn tu aku memang tak mampu nak ikut dah..  nak plak maus.. moto dah masuk big bore.. mane leh aku ikut...
diorang dah laju kat depan aku masih kat strai..
sampai maus kat corner tu aku tgk dia terus slide masuk longkang...

Aku punya mengelabah time tu.. yerla.. dia naik dulu aku yg ajak.. so apax2 aku kena tanggungjawab...
nasib dia ok.. moto teruk gak ..
paling penting rider ok kan.... thanks pada semua yang bantu...

bila tanya balik camner leh jadi.. rupax2mya corner dah lbh limit, terlalu laju dan terpaksa lebih leper, so tayar hilang cengaman sbb dah sampai bucu ...

kesimpulannya, grip mane pun tayar,, jangan leper lebih dari sepatutnya. sbb bukankah setiap sesuatu tu ade batasannya..


No comments: