~AwaNa BukIT TinGGi NeW YeaRs SpECial~

Awana Bukit Tinggi Rider 170808



lama juga tak bersukan pagi-pagi ahad kebukit tinggi, sarapan kat hard rock cafe pagi ahad, jumpa kawan-kawan, garu-garu lutut yang gatal.

3 minggu mungkin aku tak naik..., dalam tempoh tu boleh dikata agak kritikal sikit kalau aku naik... maybe kena slow cikit dan lebih hatix2.
tambahan pulak motor tak berapa ok. tak boleh sangat nak push. dont take a risk..
tapi sapa boleh cakap apa-apa kalau aku nak push juga kan.

cuma tersenyum sendiri bila ada yang take care pasal aku.

malam minggu aku cam biasa siapkan semua yg perlu..

Racing suit yang dah usang aku siapkan. check suma padding dan protector, biar esok aku rasa lebih confiden dan selesa.
glove yang dah koyak teruk tu aku cuba lembutkan, dah keras dah pun lama tak pakai. banyak sangat jasa glove tu. berapa kali tapak tangan aku cuma calar kecil sebab dia. kalau tak , tak tahu la. helmet pulak cam biasa.. kilatkan aje.. biar esok nampak kemas cikit. penting untuk aku tahu aku betul-betul ready untuk ride.

Pagi tu bangun awal cikit, baru la terhegehx2 nak cuci moto..
check minyak itam. tekanan tayar... suma boltx2 penting, brek...
so far ok la untuk ride.. ade cikit kureng.. tapi so far ok.

pagi sarapan pagi sikit, takmo kes lama mcm jadi kat mophelius jadi lak kat aku. hahaha. minum segelas air. sementara panas kan moto, pastu pakai boot , glove helmet, doa pada tuhan dan aku gerak ke tempat sering kumpul.
hulu yam.


Part2

lama gak pagi tu tunggu bebrapa org kawanx2 lagi, aku dah naik risau... makan lambat naik.. kereta makin banyak kat atas jalan.. makin panas.. elok untuk tayar .. tapi stamina cepat kurang...
cuma tunggu Where, shahrir, choko dan prash jer lagi.. maybe diorang lewat cikit kot...aku sembang dulu dgn kawanx2.. dah 3 minggu tak jumpa.. happy jumpa diorang,

lasty group where sampai, hari nie diorang naik bukit tinggi. diorang kata nak test aku dgn mat sp. hahahha.. lawak betul diorang nie. lepas diorang rehatx2 jap.. kami baca doa cikit... pastu buat senaman ringan.. ade lak satu group rempiter dok buat havoc.. aduh....

kami gerak terus ke ulu yam kebetulan sekali dengan group capt nik.. ari tu aku dapat peluang main dgn capt bersamx2 piaggio MP3 dia... ader la gak bebrapa rider lain yang sama x2 enjoy ride hari tu....

aku nakal cikit hari tu.. lepas gian yang dah lama sangat aku tahan....
sori sume.. budak nakal tumpang jalan.

hari nie aku test dgn capt ...
dia sporting lak ari nie....
pastu main dgn 2-3 org superbiker.. diorang cam paham lak aku ..diorang tau aku nak fun...
lagi pun kat dam nie antara fev aku... cuma ken hatix2.. kete banyak makan jalan....
lepas dari corner kandang kambing aku dah kat depan...maybe advantage bagi aku.. moto ringan dan senang kawal..
kat ulu yam aku besit selaju mungkin... tapi kena hatix2..
ada group rempit tadi.. ganggu jalan......diorang bawak slow dan blok jalan..bahaya sgt.. sbb tu laluan superbiker.. bahaya..

ride so far ok.... tapi moto aku goyang teruk.. takut kena tanks slaper lak.. tak sure sbb apa.. maybe tayar belakang.......kena slow cikit.. sefety first....

hahha.. kawanx2 slalu cakap aku buat holeshoot.. bukan hole shoot. tapi moto diorang laju.. aku yang kena lari cepat sebelum diorang dapat kejar....






TO BE SAMBUNG

No comments: