~AwaNa BukIT TinGGi NeW YeaRs SpECial~

Awana Ride 11-01-2009 ( reunion tak sengaja )


Ride 11-01-2009 actuly tak plan pun.. memang memula takmo pegi...., tapi sbb sorang kawan nei dok sibuk call dan pujuk.. tambahan lak lama tak jumpa.. so takmo hampakan join gak le....

plan memang nak ikut route ulu yam... rindu sgt route tu.... antara fev aku .. tapi malangnya.. JPJ dok sibuk kerja ari tu.... nak wat camner.. so ramai le yg berpatah balik.. superbike banyak ikut highway.. aku dgn apek pula jumpa  mat, Chiko dan padil kat shell sblm masuk highway.. kami pilih route gombak lama. so far aritu nyer ride kat c2 best.,,,, cuma moto lo power cikit.. confident ok la...

sampai kat petronas.. tak lama lps tu group satu lagi sampai.. kali nei memang bebetul cam reunion happy sgt sbb jumpa ramai kawan lama.. jumpa gak memember masa join club dulu.. dan paling penting kali nei aku tak tau nape happy sgt ...tambahan lak aku memang dah lama sgt cuti.. so diorang sibuk wat penguguman aku nyer come back. ahaha... actuly lps nei aku akan cuti lagi kot... 

aku dan beberapa org rider naik awana lps tu... tak lengkap kalu tak lepak awana ...kena gak campur org kan... memang aku lepas geram... level of confident pun ok time tu.. moto jer prob.. aku tak tau nape enjin cam lemas jer.. cume aku memang takle beat apek.. dia pakai superkips.. mane aku leh kejor...

turun pun sama... aku memang lepas gian.. tapi kena lagi dgn apek.

naik bukit tinggi.. memang aku susah nak kejor wadi .. moto dia memang laju... lagi pun.. gilax2 kena rasional la kan.. wat pe bahayakan diri... than kami turun ikut jalan lama... dgn keadaan moto aku.. memang seboleh nyer aku nak avoid jalan tu.. braking.. suspension dan tayar aku cukup membataskan aku untuk push kat c2.. tambahan pulak padil hampir overshot bebetul depan aku.. tapi Alhamdullilah semua ok.....

kami berkumpul balik kat genting sepah... noone masih kat atas .. tunggu cham scooterprix.. jelan yang  tersesat dari kkb ke bukit tinggi ari tu.. 

dan kehadiran dia kat genting sepah wat suasana ceria....

kami akhiri ride aritu dengan menyusuri kembali laluan gombak lama... apa yang penting adalah kami semua selamat.. walaupun chiko tersalah laluan sampai masuk ke longkang.. yang penting dia selamat...

rehat sebentar kat tol gombak.. berbual dan bergurau... kami akhirnya pulang ke distinasi masingx2 dengan penuh ceria.

Buah tangan dari kamera  ketuak kampung batu 12 krew

No comments: